Guide til at få skabt trafik på din webshop

25 January 2020 Silje Hansen

editorial

Uanset om du har en etableret webshop eller er ved at starte din egen webshop, kan du med fordel læse med her, for at få nogle gode råd til, hvordan du får succes med din webshop. En webshop er en online butik, hvor du kan sælge dine produkter eller ydelser for alle. Når du opretter og designer din webshop, bør du overveje brugervenligheden. Når først du får potentielle kunder som trafik på din webshop, er det vigtigt at de ikke bliver forvirret og dermed falder fra i købsprocessen. Derfor bør du tænke over at lave en enkel og stilren shop, der tydeligt giver et indtryk af, hvad du sælger og hvad dit budskab er med dine produkter. Derudover bør du overveje din visuelle identitet.

Sådan sikrer du at dine kunder ikke falder fra i købsprocessen

For at sikre at dine kunder ikke falder fra, bør du blandt andet designe din shop, så den er let at navigere rundt på. Sørg for at være tydeligt gennem korte tekster, fangende overskrifter og billeder der forstærker budskabet. Derudover skal du sikre at din webshop er mobilvenlig og ikke er for lang tid om at uploade. Noget af det vigtigste for ikke at dine kunder falder fra er at sikre, at man ikke skal igennem alt for mange klik, for at kunne se og bestille varen man er på jagt efter.

Sådan skaber du trafik til din webshop

For at kunne tiltrække kunder til din webshop, bør du overveje, hvor du vil markedsføre din webshop. Det kan enten være på de sociale medier eller Google gennem annoncering eller SEO placeringer. For at komme i gang bør du udarbejde noget content du kan dele og markedsføre. Det er for at sprede dit budskab, så potentielle kunder kan se hvad du sælger og dermed få lyst til at købe dit produkt.

Er du i tvivl om, hvordan du får skabt trafik til din hjemmeside eller hvordan du får succes med e-handel, bør du kontakte erhvervstemplet.dk

More articles