Professionelt firmalogo til din virksomhed

09 May 2018 Astrid Pedersen

editorial

Er du i processen med at oprette ny virksomhed, eller er din nuværende virksomhed blevet delt op i flere underafdelinger – så har du brug for et firmalogo, som afspejler din virksomheds kerneområde og ydelser. I tilfælde af, at din virksomhed deles op, eller evt. konsolideres med datterselskaber eller underselskaber, er det vigtigt, at det nye firmalogo (eller de nye logoer) reflekterer hovedvirksomheden, men at de øvrige virksomheders identitet ikke går tabt. Dette sikrer, at genkendeligheden bevares intakt.

Opgaven kan virke ganske uoverstigelig, hvis man ikke selv har det rette grafiske øje og kan visualisere, hvad en sammenlægning eller opsplitning kan få af konsekvenser for virksomhedens identitet udadtil. Og derfor er det vigtigt, at man allierer sig med en dygtig, professionel grafiker, som har erfaring med at udfærdige firmalogoer ud fra et generelt kendskab til firmaet og dets produkter og ydelser.

Få fremstillet professionelt firmalogo hos faglært grafiker

Lige so du ikke ville overlade det til en amatør håndværker at bygge dit murstenshus eller sørge for, at dine tagspær ligger forsvarligt – lige så lidt bør du slække på dine krav til professionalisme, når det handler om at få kreeret din virksomheds visuelle identitet, nemlig dit firmalogo.

Du skal huske, at firmalogoet er det første, folk ser – og det, de bør huske. Det gælder dine annoncer på web og print, det brevpapir, du anvender, når du sender materiale ud til nuværende eller eksisterende kunder, og såmænd også dit ydre vartegn på din fysiske adresse i form af firmaflag og skilte. Er dit logo kikset eller ikke ordentligt gennemarbejdet, risikerer du for det første, at det får de forkerte konnotationer hos beskueren, for det andet, at det ikke gør sig ordentligt på såvel web og print som på tekstil.

Du kan læse mere om logoer og møde en professionel grafiker og specialist i fremstilling af firmalogo på damgraphics.dk

More articles