En vicevært er vigtig for en hver beboelsesejendom

16 April 2020 Lotte Hindsberg

editorial

En vicevært er meget mere end en mand der kommer en gang i mellem og vasker trapper og rydder sne væk. Han vil være den mand der med størst sandsynlighed kender ejendommen bedst. Hvor er der områder der skal holdes øje med og som skal repareres og hvem bor i de forskellige lejligheder og hvad har de af daglige udfordringer. 

Det skal altså være en person, der ud over nogle faglige færdigheder også skal have nogle personlige træk, der gør ham velegnet til at arbejde som vicevært.  

Uanset om i som bestyrelse vælger at ansætte en vicevært direkte eller via et ejendomsservice firma, er det vigtigt at i vælger den rigtige mand til jobbet.

Valg af vicevært

Som bestyrelse skal i vælge hvilke opgaver jeres vicevært skal varetage og hvilke i selv ønsker at have ansvaret for. I bør sikre jer at aftalen er så tilstrækkelig fleksibelt at der er plads for viceværten at ordne opgaver der kan opstå. Det samme gælder f.eks. snevejr. Som ejendom kan du risikere at viceværten skal ud mange gange og det kan blive en dyr affære, hvis du har en aftale der afregner pr. gang frem for en rammeaftale. Når i skal vælge, er det en god ide at bede om referencer fra nuværende og tidligere kunder og høre dem om de har været glade og tilfredse med deres arbejde eller om der er noget du skal være opmærksom på. Det er nemmere at tage sine forbehold i starten end senere. I kan også undersøge om der er skrevet noget på Trustpilot om firmaet. I skal igen se, om der noget der går igen hos flere af dem, der har skrevet ikke den enkelte anmeldelse. Fordelen ved et ejendomsservice selskab er, at de ved f.eks. sygdom nemmere kan sende en anden til at udføre arbejdet.

More articles