Lav et fornuftigt system med dine webmails

15 June 2021 Anders Lundtang Hansen

editorial

Der føles ikke som så længe siden, hvor det var ganske almindeligt, at man bare havde en enkelt e-mail, der som regel var knyttet til ens computer, som man tjekkede nogle enkelte gange om ugen – hvis man var heldig.

Man havde endnu ikke indført e-mails til medarbejderne, for det var mere cheferne og lederne, der skulle kunne kommunikere på den måde.

Men med tiden, hvor der er kommet bærbare computere og smartphones til, er det blevet hurtigere at kunne komme i kontakt med hinanden, når man skriver mails, så man ikke skal vente flere dage på at få svar.

Desuden har man også kunder, samarbejdspartnere med videre verden over for mange virksomheder, foreninger og lignende, der skal kunne komme i hurtig kontakt med hinanden og sende større filer på den måde – som det også er blevet muligt, godt hjulpet på vej af den hurtigere internethastighed.

Det har medført, at det moderne menneske har en hel del webmails at gøre godt med – hvordan holder man orden i dem?

Inddel dine webmails efter brug og funktion

Du bør som det første have en webmail, der er din hovedmail, som de fleste bruger som deres private mails til kommunikation med ens nærmeste, lave private køb og modtage relevante nyhedsbreve via.

Så har man nok også en arbejdsmail, der kan være knyttet op som en webmail, hvis den da ikke er en del af et opbygget internt system, som andre ikke skal have fat i.

Det er den mail, som man bruger på arbejdet, og det er for mange vigtigt at lægge den væk, når man har fri.

Endvidere kan man så have de andre mails, som man bruger til brug i foreningsliv, sportsklubber og andet.

Man bør rangere dem derefter som fremhævet ovenover, så man kan få sig et bedre overblik over dem.

Måske skal nogle af dem endda slås sammen, for man kan godt have for mange webmails.

More articles