Man skal ikke begynde at sammensætte motocross-reservedele på kryds og tværs!

16 December 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Der er nogle gange, hvor man måske er presset under et løb, eller man skal til at starte på at køre motocross-løb en bestemt dag, og så opdager man, at der er noget, der ikke fungerer korrekt på cyklen.

Man havde tjekket det hele hjemmefra, og der var vitterligt ingen problemer, men på en eller anden måde er noget gået i stykker eller har sat sig løst, mens cyklen blev transporteret til banen, hvor der skulle køres.

Og så er gode råd jo dyre, for man har travlt, hvis man skal blive klar til løbsstart.

Desværre opdager man, at man ikke har det helt rigtige reservedele, som man ellers plejer at købe hos https://www.jegstrupcross.dk/shop/motocross-247s1.html , hvorfor man føler sig lidt på bar bund nu.

Men da man kigger i reservekassen, så opdager man nogle gamle komponenter, og nogle elementer, som man tænker, at man da godt kan stykke sammen, og så er man køreklar.

Det er ingen god idé

Dette skal man holde sig fra at gøre, for hvis det nu er nogle reservedele, som man allerede har udskiftet, så er de måske også tæt på at dø af sig selv, fordi de er blevet gamle.

Selvom de måske ikke er gået i stykker endnu, så kan det ske undervejs i løbet. Der var jo en grund til, at man udskiftede dem. Måske passer de heller ikke sammen med den her cykel.

Desuden kan man også risikere, at den lappemetode ikke bliver godkendt til at køre løb med, så man bliver udelukket. Og det er jo kun fornuftigt, så man ikke ender med at køre galt.

Derhjemme skal man heller ikke begynde at være for kreativ med den slags, hvor man lapper noget sammen krampagtigt, eller hvor man forsøgsvist forsøger at sætte nogle dele sammen, der egentlig ikke hører sammen.

Man skal altid købe reservedele godkendt og helt fra ny.

More articles