Sådan brander du din virksomhed

19 December 2019 Silje Hansen

editorial

Uanset om du er i gang med at starte en ny virksomhed, eller du allerede er selvstændig, er det ikke til at undgå at det kræver en plan for, hvordan du vil skabe synlighed og opmærksomhed omkring din virksomhed. Det kan du gøre på mange måder.

Du kan enten markedsføre din virksomhed som helhed, dine produkter eller dit koncept i enkelthed. Der findes også mange forskellige platforme du kan operer på, for at få skabe reklame og synlighed omkring dit brand. Grundlæggende kalder man det “brand activation”, når du vælger at sætte gang i en kampagne eller andet initiativ, der skal sætte fokus på dit brand eller produkt. 

Hvordan får du mest effektivt brand’et din virksomhed?

Når du gerne vil i gang med at brande din virksomhed, kan der som sagt være mange veje at gå. Du kan enten markedsføre dig gennem de traditionelle flyers, i reklame, blade, aviser og ved at detalge til forskellige begivenheder samt messer. Hvis du for alvor vil komme ud over rampen og ramme en større målgruppe, så er du nødt til at tænke online. Det kan enten være at markedsføre sig på Google.

Det kan du enten gøre igennem annoncering eller ved at optimere din SEO på din hjemmeside. Du kan også vælge at operere på facebook. Her kan du udarbejde en strategi for, hvordan du får skabt et synligt brand til din potentielle målgruppe over en både kortere og længere periode. Da der er mange måder at gå, er det vigtigt at overveje, hvad der vil virke bedst for din forretning. For ved ikke at gennemtænke din strategi, kan du hurtigt bliver overfuset af dine konkurrenter eller af al den anden reklame og branding, der ellers er på markedet. Du gør dig dermed klogt i at opsøge en professionel virksomhed, der forstår sig på din forretning, og kan hjælpe dig i gang. Sådan arbejder du med brand activation

More articles