Tjek butiksdekorationerne forfra og bagfra

18 January 2021 Anders Lundtang Hansen

editorial

Butiksdekorationer skal gerne gøre en forretning indbydende at komme ind og bevæge sig rundt i.

Således kan man opleve både dekorationer i selve butikken, som man skal komme ind for at opleve og se, og så kan der være vinduesudstillinger, som man kan blive fanget af ude på gaden, når man går rundt som kunde på en gågade og måske ikke havde set, at den her butik fandtes – eller man snuser lidt information til sig, inden man går ind.

For der er jo de kunder, der helst gerne vil være for sig selv og ikke opsøges af personalet, og så er det et godt sted at starte her udenfor og se, hvordan butikken tager sig ud med førstehåndsindtrykket – og om der er nogle gode tilbud, der lokker!

Når man så sætter de her dekorationer op, så skal man huske at tjekke dem efter i alle vinkler, om de passer.

Dekorationerne skal ses fra alle vinkler

Når man står og laver en dekoration, så ser man den kun tæt på, og man ved ikke, om den kommer til at fungere, når man hænger den op, stiller den op eller bruger den på en anden måde, og man ser den langt væk fra.

Derfor skal man både lige afprøve forud, om det fungerer som en test, inden man er færdig, så man ikke må droppe arbejdet og har spildt tid og materialer på det.

Specielt ved vinduesudstillinger skal man lige tjekke gentagende gange udenfor, hvordan det kommer til at se ud.

Hvis man ikke vil have forbipasserende til at glo på ens arbejde, så kan man gøre det tidligt på dagen, i weekenden, eller man kan dække op, så ingen kan se det, før man er færdig.

På den måde finder man ud af, om budskabet står skarpt og kan fungere fra mange vinkler.

More articles